Het Haags Bus Museum is sinds 1989 gevestigd in de remise Frans Halsstraat. Deze remise is op 30 september 1906 in gebruik genomen door de Haagsche Tramweg Maatschappij. Het gebouw is ontworpen door architect A.A Schadee (1862-1939). Deze architect heeft naast de remise aan de Frans Halsstraat de elektriciteitscentrale van het G.E.B aan de Constant Rebequestraat, het politiebureau aan de Duinstraat en de panden van het abbatoir aan de Slachthuisstraat ontworpen.  

De remise aan de Frans Halsstraat bleef nog tot en met 27 mei 1983 als tramremise in gebruik. De HTM sloot in dat jaar de remise en wilde het laten afbreken. Gelukkig is het daar niet van gekomen en is het gebouw in 1988 op de Rijksmonumentenlijst geplaatst. Het remisecomplex is bijzonder, omdat dit het enige remisecomplex in Nederland is uit de beginperiode van de elektrische tram dat zich nog in oorspronkelijke staat bevindt.  

Op 23 juni 1989, precies 125 jaar nadat de eerste paardentram in Nederland (en in Den Haag) reed, werd het complex opgeleverd als Haags Openbaar Vervoer Museum. Sindsdien is het museum het onderkomen van het Haags Bus Museum. Hier werkt het Haags Bus Museum samen met de Stichtings Haags Tram Museum sinds 1989 samen aan het bewaren van de geschiedenis van het Openbaar Vervoer in de regio Den Haag.